Ramazan'ın 3. Günü






Selamun aleyküm

Ramazan'ın 1. günü adlı yazımda niçin böyle bir yazı yazdığımdan bahsetmemiştim.Sırası geldiğine göre burada kısacık anlatabilirim.
Ramazan boyunca günlük tutmak istiyorum yani o gün neler yaptım , oruç beni zorladı mı? bunun gibi şeylerden bahsetmek istiyorum. Bunun içinde
böyle bir yazı serisine başladım. Allah tamamlamayı nasip etsin inşallah.


Vizesinden sonra hiç girmediğim bir ders var. Hoca devamsızlığı çok takmıyordu bir ders gelir atarsınız hepsinin yerine falan diyordu. Bende
öyle yaparım dedim kendime. ( akıllı geçiniyorum ya ben)


Bilin bakalım bugün ne oldu hoca son dersi iptal etmiş. Saatlerdir okulda hocanın gelmesini bekledim imza atabilmek için. Eğer imza
atamazsam vizesinden 98 aldığım dersten kalacağım.

Yanımda çalışmak için kitapta getirmedim nasıl olsa işim erken biter diye.

Son çare kulaklığımı aldım bir şeyler izlerim diye , sağ kulağından ses gelmiyor. Sanırım normal şartlarda onu pek kullanmadığım için , zor
zamanımda da yanımda olmak istemedi.

Sonra mekan değişikliği olsun diye bahçedeki çam ağacının altında beklemeye başladım hocayı.Birden yağmur bastırdı , zaten Ramazan'dan dolayı çok az kişi var onlarda ıslanmamak için binaya koçuşturuyor. Bense ağacın altında yağmuru izliyorum .Çok tuhaf ki gerçekten ağacın altına yagmur gelmiyordu ve ben ıslanmadan yağmuru seyrettim dakikalarca.


Beklemenin bir fayda vermeyeceğini anladığımda tramwaya binip eve doğru yol aldım . ' Oruç Fıkhı' kitabını okurken bir feryat geldi ,kafamı kaldırıp baktığımda bir adam bayılmış yerde yatıyordu. Erkek yolcular adamı kaldırtıp su içirdiler. Sonra okuduğum kitaba bakıp dedim ki oruç fıkhı okuyordun haydi söyle bakalım bu adam su içtiğine göre kefaret mi gerekir yoksa kaza mı ?




Yorumlar

  1. Yanıtlar
    1. Özür sonucu bozulan oruçlara kaza gerekiyormuş , uygulanmalı olarak öğrenmiş olduk . Hayat sağ olsun be ❤️

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar