EĞER DAĞINIK VEYA AŞIRI TİTİZSENİZ İŞTE CEVABI


Freud amca
Selamun Aleyküm
Çevrenizdeki insanlar özellikle anneleriniz , sizin dağınık, pasaklı  veya aşırı titiz olmanızdan  mı şikayet ediyor.Peki böyle olmanızın sebebini hiç merak ettiniz mi? Ben ettim .Sanırsam Freud amcada merak  etmiş ve kendince cevabını bulmuş.Öyleyse cevabı Freud amcadan öğrenelim.
(Freud amcamızı ne kadar beğenmeyip sapıklıkla itham etseler de  ben fikirlerini  beğeniyorum şahsen.Ben konuyu fazla dağıtmadan söze gireyim o halde.)


Hani televizyonlarda gördüğümüz psikologları hatırlıyor musunuz? İki ellerinin parmaklarını birleştirirler ve ' Haydi bana  çocukluğunuzdan bahsedin ' derler ya ,gerçekten çok haklılar ne varsa bu çocuklukta var .Freud amca da insanının dağınık,aşırı titiz,cimri,savurgan oluşunu çocukluğuyla ilişkilendiriyor.Belki daha çok şaşıracaksınız  ama bütün bunların nedeninin TUVALET EĞİTİMİ  olduğunu savunuyor .

bir kalem bir dunya


Konuya açıklık getirecek olursak ; bir anne tuvalet eğitimini çocuğuna sıkı ,zorlamayla, aşırı kuralcı vermişse ,  bu eğitim yan etki yaparak çocuğun kişiliğini etkiliyor ve çocuğu  cimri,aşırı titiz yapıyor.
Hani olur ya  çocuk altına yapmışsa  dövmemek, azarlamamak gerek .Bir halıdan , ev eşyasından daha mı değersiz çocuk. 

bir kalem bir dunya

Tuvalet eğitimini  tam zıddı şekilde yani  gevşek bir şekilde verdiğimizde misal  çocuğun tuvaleti geldiğinde onu tuvalete götürmeyip ,muhabbete , diziye daldığımız da çocuk altına yapıyorsa bu seferde çocuk ; dağınık, pasaklı, paranın kontrolünü yapamayan , savurgan birey  oluyor.


İşte burada dengeyi bulmamız gerekiyor , çocuğun  tuvaleti geldiğinde , çocuk  her defasında pantolonuna yapmamalı. veya bir kereli yine pantolonuna  yaptı diye  de dünyaları yıkmamak gerekiyor.

Yani kısaca iş annelere düşüyor.Sabırlı, bilgili, kültürlü anneler olmalıyız ki ; ahlaklı , başarılı ,bilinçli bir nesil yetiştirelim .

Kendini, seküler dünyaya karşı  arşın altında gölgelenecek nesiller yetiştirmeye adamış annelere  selam olsun...
ve
Freud amcaya saygılarla :)

selametle...







   

Yorumlar

Popüler Yayınlar