UÇURTMA AVCISI



kalembirdunya

UÇURTMA AVCISI  


Selamun Aleyküm 
Kuş cıvıltıları ile hafif rüzgarın savurduğu yapraklardan gelen ıhlamur konularının yanından yeniden Merhaba ....
Bir aylık tatilimi fırsat bilip çantamı kitaplarla doldurduktan sonra köye adamımı atmış bulunuyorum . İlk bitirdiğim kitap ise Uçurtma Avcısı .


Kitapla ilk karşılaştığımız da ikinci el kitap satan dükkanın rafından göz kırpıyordu bana . Onu almam için çılgınlarca bir şeyler anlatıyordu , bense onu almamanın ızdırabına sadece bir hafta dayanabilmiştim. Onu almaya gittiğimde sanki benden başka kimse almasın  diye arka taraflara gizlenmiş beni bekliyordu .

 Daha fazla ayrılığa dayanamayıp kitabı aldım. Kitabın sayfalarını çevirmemle  büyük bir maceraya atılmam bir oldu .

Kitap 25 bölümden oluşuyor bana göre ise 3 bölüm.

1. BÖLÜM 


Başrolümüz  Emir ve onun sadık arkadaşı Hasan' la tanışıyoruz bu bölümde . Emir zengin ve iş adamı babanın çocuğuyken , Hasan  da hizmetkarlarının çocuğudur. Emir babasından sevgi görmemiş hatta doğumunda ölen annesinin ölüm sebebi olarak görülmüş babası tarafından .

Babasının sevgisini kazanmak için en sadık arkadaşına bile ihanet eden eden korkak Emir'i tanıyoruz bu bölümde . Afganistan'ın belki de bir daha duyamayacağımız , göremeyeceğimiz mutlu ,huzurlu haline şahit oluyoruz.  

Kısacası Afganistan sokaklarında Emir ve Hasan'ın çocukluğunu yaşıyoruz. 

2. BÖLÜM

Bana göre geçiş dönemidir ikinci bölüm. Emir'in kendisini babasına kanıtladığı sevdirdiği , baba oğlun  Rusya'nın Afganistan'ı   işgalinden sonra Amerika'ya sığındıkları dönem.
  
Amerika'daki yaşamında Emir hayatının aşkı Süreyya'yi bulur ve onunla evlenir . Hayat  Emir için belki de ilk defa güzelleşmiş  , gerçek sevgiyle karşılaşmış iken babasının ölümüyle sarsılır. 

Kısa bir aradan sonra aldığı telefonla ise hayatı değişir . Telefonun ucundaki ses Ona hayatı boyunca yaptığı tüm pişmanlıklardan kurtulması için Afganistan'a çağırır. 


kalembirdunya

3. BÖLÜM 
Üçüncü bölüme geçtiyseniz ,   hikayenin en heyecanlı anlarına atım atmış bulunuyorsunuz demektir.  Emir'in geçmişindeki hataları ağır  bedellerle ödediğini    ve sonunda Allahın varlığını kabul edip ona secde ettiğini görürsünüz . 

Emir Hasan'ın emanetini bulmak için Afganistan'ın tehlikeli sokaklarına  adım atar. Taliban'ın acımasız tutumlarıyla karşılaştıktan sonra kırılmadık tek bir kemiği bile kalmadan Afganistan'dan kaçmayı başarır. 

Kitap bize verdiği değerli mesajların yanında Afganistan'ın çektiği sıkıntılara da tanık eder. Taliban'ın insafsızsızca Müslümanlık adına ( gerçek müslümanlıkla alakası olmayıp sapık düşünceler )  öldürülen masum insanları gösterir.
Belki de Taliban'ın Müslümanlık !!!! diye yaptığı zulmü şimdi  de İşid yapıyor . Kısacası şeytanın oyunu hep aynı değişen sadece isimler , şehirler ...


* Kitap 440 sayfa 

       Everest  yayınları

            Kitaba puanım  4.5 / 5

                   Yazarı : Halit Hüseyni




Selametle....


Yorumlar

Popüler Yayınlar