NECİP FAZIL  Kumarbaz Mı ?



NECİP FAZIL  KISAKÜREK_ HİKAYELERİM
KİTAP İNCELEMESİ

Selamun Aleyküm

Kitapları  elime alıp başlığını okuduğumda en çok yapmayı sevdiğim şey ; kitabın bir veya iki kelimelik başlığı ile kitabın konusunu,yazarın okura  aktarmak istediği düşünceyi
 anlamaya çalışmaktır. NFK' nin Hikayelerim adlı  kitabını da elime aldığımda iki şeyi düşündüm . Birincisi kelimenin sonuna 'm' eki  koyduğuna göre kendi hayatından kıssalara yer verecektir eğer böyleyse çok iyi  çünkü onun hakkında bilgi edinmiş olacağım veya ikinci olarak  çevresinde yaşanan olayları anlatacaktır dedim ve başladım kitabı okumaya .
Bu kitap , daha önce hiç duymadığım veya bir yerde rastgelmediğim bir durumla karşılaştırdı beni .
Kitabın sayfalarını çevirdikçe dikkatimi  , ardı ardına kumarla ilgili yazılan hikayeler çekti .Neden bu kadar kumarla ilgili yazı var diye düşüncelere dalmışken  , google arattım  NFK kumar  diye .  Çıkan sonuçlar ağzımı açık  bırakacak kadar şaşırtmıştı beni..
' NFK kumarda basıldı.' gibi bir sürü yazılar dizisi.

BİR KALEM BİR DUNYA


İlk fotoğrafları gördüğümde , kendini davasına adamış bir adam kumarhanede basılmış olabilir mi diye düşündüm  .Sonrasında araştırmalarım devam ettiğinde gördüm ki sağcı gazeteler kumar oynamadığına dair yazılar yazarken solcu gazetelerde NFK 'nin kumarbaz olduğunu iddia   ediyorlardı .
Bana soracak olursanız bence oynamıyor .Bu kanıya nereden vardın dersenizde kitabın içinden bir yazısından.
 O yazıyı burada paylaşmak istiyorum.

              YEMİN
Bütün istikametler Allah' a bağlı, bu arada kumar da... Ama ben diyorum ki ,kumarbaz, Allah duymak hususunda doğramacıya veya banka memuruna nazaran biraz daha fazla şansa sahiptir..Zira kumarbaz meçhule güvenir ,meçhule tohum serper ve ondan mahsul ister; akıl, mantık,hesap ,bilgi üstünde bir meleke arar ,ancak bu melekenin görebileceği bir alem bulunduğuna inanır ve bütün bunları bilmeden yapar .Allah'sa en büyük malumu , meçhul olmaktan ibaret temel varlık.. Demek ki ,Allah'ın tecelli estetiği ile kumardaki alet dehası arasında bir yakınlık  vardır.
Kumarbaz ,her işte olduğu gibi ,gayenin Allah olduğunu bilmeksizin ,ona en yakın meçhuller iklimini, sakar bir köşesinden kurcalayan ve kolumu kaptıran zavallı tuzak hayvanıdır.Onun içindir ki, kumarbaz, bu yoldan Allah'a varacağına onu büsbütün kaybeder.
Her batıl itikat, insanı salim inanışlardan alıkoyucu  ,şaşkın bir iman hazırlığı değilde nedir? Öyle bir hazırlık ki sonunda bulmak değil kaybetmek var.. Belki de onun içindir ALLAH kumarı yasak etti ve kumarbazı sevmedi   syf 63


Allah'ın kumarbazı sevmediğini ve  kumarı yasakladığını söyleyen bir adam kumar  oynamıyordur diye düşünüyorum. Çünkü Rabbi'miz bize ayetinde şöyle buyuruyor 
"Ey iman edenler, yapmayacağınız şeyi niçin söylüyorsunuz? Yapmayacağınız şeyleri söylemeniz, Allah katında büyük bir gazap nedenidir." (Saf, 61/2-3)

Ama şunu da unutmamak gerek ki hatasız kul olmaz .

Sevgilerimle...

*NFK : Necip Fazıl Kısakürek

       

Yorumlar

Popüler Yayınlar