Neden Mutlu Değiliz ? | Kekeme Çocuklar Korosu - Tarık Tufan






Selamun aleyküm

Uzun bir süre buralar da yoktum, açıkçası yazı yazmaya kendimi ikna edemedim.
Yazı yazmayı sevdiğim halde neden böyle hissettiğimi araştırmaya başladım günlerce...

Beni hüzünlü kılan şeyin ne olduğunu dahi idrak edemediğim günlerin birin de , dış dünyaya karşı ne kadar sükuta bürünmüş olsamda beynim susmuyordu. Dakikalarca belki saatlerce belirsiz noktalara bakıyordum.

En son da kararan ruhum gibi gök de kararmış ve ben yatağıma uzanmış kitaplarıma bakıyordum. Aslında onların bana iyi geleceğini biliyordum ama açmak, okumak içimden gelmiyordu.

Hadi be kızım dedim aç şu kitabın kapağını ne kaybedersin dedim. Kitabı elime alıp
ayraçlı yeri açtım, hayatım da yaşadığım nadir anlardandı.

Kitap şöyle söylüyordu;

“ Yatağıma uzanmış, kenar da üst üste duran kitaplara bakıyorum. Saatler boyunca
sana ulaşmaya dair tek bir satıra rastlamadım... Güneş, bir geceyi daha taşımaya başlamış yorgun omuzlarıyla.
Sen yine yoktun... Hiç kimse yoktu...

... Fatih’e varmıştım bir gece yarısı saat gece üç civarındaydı, yaşlı ve üzeri kirli bir sokak adamıyla karşılaştım
, önce korktu yanına yaklaşınca, merak etmemesini söyledim. Cebimde kalan son paranın bir kısmını teklif ettim.
‘Almam!’ dedi

‘Neden?’ diye sordum.

‘Param var benim’ dedi

‘Yarın lazım olur’ dedim

‘Onu da yarın düşünürüm’ diye cevapladı.
Ne kadar ısrar ettiysem de almadı parayı.

“ Onu da yarın düşünürüz”
( Kekeme Çocuklar Korosu- syf 86-87 )


Şu günler de mutlu olmak için sürekli yarını düşündüğümü fark ettim.
Veya
Hayatımı değiştirecek, beni sıkıntılardan kurtaracak birinin gelmesini bekledim günlerce.
Kısacası bugünü yaşamdan hep yarını düşündüm.

Fatih’teki adam gibi yarını düşünmemeli bugünden keyif almalıydım belki.

O gece çok düşündüm. Mutlu olmak için hep birilerine mi ihtiyacım vardı. Bugün bir eşe , evlenince evlada sonra onun büyümesine...

Kısacası bu zincir hiçbir zaman bitmeyecek. Eğer mutlu olmak istiyorsam bunu kendim başarmalıyım. Anı yaşamalıyım.

“Mutlu olmak için yarını beklemeyeceğim “


Selametle...

Yorumlar

Popüler Yayınlar