O VE BEN | NFK



Selamun Aleyküm

Neredeyse hepimizin bir kere dahi olsa adını duyduğu bir kitabla karşı karşıyayız.

Kitap İsmi: O ve Ben
Yazar :Necip Fazıl Kısakürek (NFK)
Yayınevi : Büyük Doğu Yayınları
Sayfa Sayısı : 264


NFK'nın kendi hayatını ele aldığı bu kitabın başlığı hakkında biraz konuşmak istiyorum.

Bu kitabı okumadan önce kiminle başlık hakkında konuşsam sürekli şunu duydum; ' O ' yani NFK'nın iman etmeden önceki hayatı ' BEN' ise iman ettikten sonraki hayatı.
Kitabı okumadan önce bu açıklama çok etkileyici gelse de kitabı bitirdiğimde tamamıyla fikrim değişmişti.
'O ' ndan kasıt Abdülhakim Arvasi , ' Ben' den kastın ise NFK'nın kendisi olduğunu düşünüyorum.

Çünkü kitabın % 75 lik oranından fazlası Efendim hitabıyla Abdülhakim Arvasi hakkında. ( NFK'nın onunla tanışması, onun sözleri , onun şahsiyeti üzerine)



Kitap yoğun şekilde tasavvufi konular içeriyor.


Kitaptan Cümleler

* O güne dek serseri kuşlar gibi gagalarımız dan çorak topraklara serptiğimiz ve bitki haline geleceğini hiç ummadığımız tohumlardan ormanlar bitmiş olduğunu dehşet ve haşyetle gördük.

* Bilip de cahil, anlayıp ta unutkan , görüp de kör , duyup da hissiz kalmanın felaketine düşmeyin.

Yorumlar

Popüler Yayınlar